top of page
  • Writer's pictureSander Sõmer

Kui palju turundus TikTokis või Reels’is inimeste ostukäitumist ikkagi mõjutab?

Updated: Nov 27, 2023


GoVirali projektijuht Sander sai äsja kraadi võrra targemaks, kaitstes Tartu Ülikooli Pärnu kolledžis oma lõputöö väärikale hindele. Sander on südamega asja juures ja isegi oma lõputöö pühendas ta lühivideotele. Töö kannab pealkirja „TikToki ja Instagram Reels’i kasutamise seos Eesti tarbijate ostukäitumisega“. Head asja peab jagama, siin on kõige olulisemad leiud uuringust, milles osales osales 286 vastajat.


Läbiviidud uuring annab olulist infot ning selle kohta, kui palju TikToki sisuloomele panustatud ressurss inimeste käitumist ikkagi üldiselt mõjutab. Maagilised numbrid on: 53%, 20%, 14% ja 30%, anname nendele numbritele ka tähendused!


53% inimestest on sooritanud oste pärast mingi toote nägemist lühivideoplatvormidel (TikTokis või Instagram Reels’is), kusjuures ligi 60% on sooritanud oste rohkem kui ühe korra. Selgub, et antud platvormid on osutunud üsna tõhusateks turunduskanaliteks ning inimesed pigem usaldavad brände, kes sisuloomega tegelevad.

Nippe, kuidas Tiktokis sisu luua, leiad siit!


20% inimestest on läinud füüsiliselt kauplusesse kohale, et veenduda mingi toote omadustes (värv, suurus, materjal jne.) ning 22% on selle tegemist kaalunud. Tuleb välja, et lühivideos nähtu annab tugeva impulsi, mille tagajärjel võidakse minna toodetega lähemalt tutvuma.


14% inimestest on broneerinud aja mõnele protseduurile või teenusele pärast selle nägemist lühivideo platvormidel ning lausa 27% inimestest on selle tegemist kaalunud. Selgub, et lühivideo pole mitte ainult platvorm, kus tooteid näidata, vaid ka teenuste demonstreerimine töötab positiivselt.



2,7% inimestest on vahetanud olemasoleva teenusepakkuja uue vastu, kusjuures 13% on selle tegemist kaalunud. Tuleb välja, et inimesed on pigem valmis minema poodi tootega tutvuma või broneerima aega mõnele teenusele kui vahetama olemasolevat teenusepakkujat uue vastu. Kui ettevõte tegeleb teenusepakkumisega, siis oleks mõistlik analüüsida lühivideo turunduse otstarbekust lähtuvalt iga ettevõtte teenusest ning kontseptsioonist, et avaldada maksimaalset mõju tarbijate ostukäitumisele. Kindlasti tuleb kasuks konkurendianalüüs ning leida võimalusi rivaalide seljatamiseks.



30% inimestest kasutab TikToki või Instagram Reels’i lisainformatsiooni hankimiseks. Lühivideoplatvormid asetsevad 4. kohal pärast Google’st ja Facebooki’st otsimist ning ettevõtte kodulehe külastamist. Kuigi traditsioonilised kanalid on jätkuvalt enim populaarsed võimalused lisainfo hankimiseks, siis on lühivideo järjest olulisemat rolli mängiv formaat

Need on vaid mõned olulised tulemused läbiviidud uuringust!

Kui vajad veel veenmist, siis vaata meie kirjutatud blogi Veebimajutusele siit.


Kui leiad, et TikTok on üks võimalustest uute klientideni jõudmiseks ning oma nähtavuse suurendamiseks, kuid sul puuduvad piisavad teadmised, aeg või huvi valdkonna vastu, siis appi tõttab GoVirali kolmeliikmeline tiim. Võtame sinu õlult kogu sisuloome- alates strateegia loomisest, kuni postitamise ja analüütika jälgimiseni.


Sander Sõmeri kirjutatud uurimustööd loe siit



Kas lühivideo platvormi sisu vaatamine on mõjutanud sinu ostukäitumist?

  • Jah

  • Ei



86 views0 comments

Comentarios


bottom of page